Fundacja Urban..
A5
Adamada
Afera
Agora SA
Akapit Press
Aksjomat
Albatros
Albus
Aletheia
All Kids Publis..
Alter
Amber
ANEKKE
Annapurna
Arkady
Arystoteles
Assouline
Austeria
B.est Toys
Babaryba
Bajka
Bajki-Grajki
Bard
Bezdroża
Bęc zmiana
Biblioteka Akus..
Biblioteka Śl..
Bis
Biuro literacki..
Bloomsbury UK
Bona
Book Cook
Books And Fun
Bosz
Box Candiy
BRESSER GmbH
Buchmann
Buki France
Burda Książki
Cass Film Enter..
Centrala
Centrum Archite..
Centrum Edukacj..
Cis
CoJaNaTo
Copernicus Cent..
Cyranka
Czarna Owca
Czarne
Czuły barbarzy..
CzytaLisek
Czytelnik
Debit
Djeco
Dolnośląskie
Dowody na istni..
Dragon
Dress Your Doll
Druganoga
Drzazgi
Drzewo Babel
Dwie Siostry
Dwukropek
Ebury Press
Echa
Edgard Kapitan ..
Edipresse Ksią..
Editio
Egmont
Egmont Komiksy
EMG
EneDueRabe
Entliczek
Esteri
Esteria
Ezop
Fabryka Słów
Fame Art
Filo
Filtry
Finebooks
Format
FoxGames
Fronda
Full Meal
Fundacja Andrze..
Fundacja State ..
G3
Galakta
Gale Force Nine
Galeria książ..
Games Factory P..
Gestalten
Gigamic
Granna
Greg
Grupa Wydawnicz..
GWP
Haba
Harde
Harmonia
HarperCollins
HarperKids
HBM Hugo-Bader ..
HIP
Hippocampus
HOBBITY
HUSKI
If
Ilustris
In Rock
Initium
Insignis
Iskry
IUVI
Jaguar
Janod
Jedność
Jung-Off-Ska
K.E. Liber
Karakter
Kidimax
Kinderkulka
Kobiece
Kocur Bury
Kolegium Europy..
korporacja ha!a..
Kosmos Kosmos
Kropka
Krytyka polityc..
Książkowe Kli..
Kultura Gniewu
Kurc
Label Punks Pub..
Lacerta
Latarnik
Laurence King P..
LesDeglingos
Levyz
LEVYZ
Literackie
Literatura
Literówka
LittleLife
Lokator
Londji
Lottie Dolls
LovePolandDesig..
Lucrum Games
Luna
Łajka
MAC Edukacja
MADD CAPP
Maildor
Mała Kurka
Mamania
Mandioca
Mando
Marginesy
Marpress
Martel
Media Rodzina
MG
Międzynarodowe..
MiND
Młody Book
Mon Petit Art
Monumi
Moses
MOULIN ROTY
Mova
Muchomor
Mudpuppy
Multico
Muza
Muzeum Historii..
Muzeum Kinemato..
Muzeum Powstani..
Muzeum Sztuki N..
Muzeum Sztuki w..
Muzeum w Gliwic..
Muzeum Warszawy
mycitysomething
Na Szczyt
Narodowy Instyt..
Nasza Księgarn..
Natuli
noboco
Noir sur Blanc
Nowa Baśń
Od Do
Officyna
Oficyna Wydawni..
Olesiejuk
Ongrys
Osnova
Ossolineum
Ośrodek Karta
Otwarte
Papierowy Księ..
Papilon
Pascal
Pasja
Pauza
Phaidon
Piętka
PIW
Pixie crew
Planeta
Planeta Komiks..
Plus Plus
Pogotowie Kazik..
Pogotowie Kazik..
Pointa
Polarny Lis
Poradnia K
Post FACTUM
Powergraph
Poznańskie
Prestel Publish..
Próby
Prószyński
Publicat
Puffin
PWN
Rags'y
Random House
Random House
Random House1
Rebel
Rebis
Rizzoli
Ryżowe Okulary
Samo Sedno
Santoro London
SBM
Schirmer/Mosel ..
SCHLEICH
Scratch Europe
Scrunch
SEDNO
Sensus
Sic
Siedmioróg
Sierra Madre
Sine Qua Non
Skład Papieru ..
Slovart Publish..
Słowne
Smak słowa
Smart Books
Smart Game
Sonia Draga
Sonia Draga
SPIEGELBURG
Stapsis
Stara Szkoła
Steidl Publishe..
Stojo
Stowarzyszenie ..
Studio Blok
Supernowa
Świat Książk..
Tactic
Tadam
Tajfuny
Tako
Taschen
tashka
Tata Robi Ksią..
Tatarak
Tekturka
teNeues
Thames & Hudson
The Purple Cow
Timof comics
TMC
Trefl
Trefl Books
Universal Music
Vesper
Vis-a-Vis Etiud..
Visart
Vitra Design Mu..
WAB
Warstwy
We need YA
Widnokrąg
Wielka Litera
Wilga
Wilk&Król
WINK
Wolno
WOODWAY
WSiP Wydawnictw..
Wyd. komiksowe
Wyd. Uniwersyte..
Wydawnictwo Aka..
Wydawnictwo M
Wydawnictwo MAG
Wydawnictwo Rel..
Wydawnictwo RM
Wysoki Zamek
Wytwórnia
Yoyo Books
Yuhme
Zakamarki
Zielona Sowa
Znak
Znak Emotikon
Zwierciadło
Zysk i S-ka
Dwójka znakomitych bohaterów, szczypta humoru i wdzięk stylu – Marek Bieńczyk, laureat nagrody literackiej Nike, podsuwa nam z pozoru tylko żartobliwą powiastkę o szczęściu. Bo „ze szczęściem są same kłopoty” – mówi Duży Książę, jeden z bohaterów Bieńczyka. I mnoży przykłady owych kłopotów, analizując powody ulotności szczęścia. Jego rozmówczynią jest Kaktusica, dla której szczęście ma smak napoleonki, bajaderki albo szarlotki.
Za sprawą niezwykłych ilustracji Joanny Concejo i oryginalnego projektu (książka ma formę ponad 6-metrowej harmonijki) świat cukierni przechodzi w nowy wymiar – na pogranicze najpiękniejszego snu i jawy. To świat pełen lekkości, ciepła, z nutą marzycielstwa i poezji. Książka-majstersztyk, książka-dzieło sztuki.
„Książę w cukierni” to doskonały prezent na każdą okazję:
• bo to książka o szczęściu z życzeniami szczęścia (w formie dziesiątek czterolistnych koniczynek na odwrocie harmonijki)
• bo można ją spersonalizować – możesz dodać własne rysunki lub życzenia na stronach z czterolistnymi koniczynkami)
• bo można ją czytać i rozmyślać
• bo można ją rozłożyć na 6,5 metra i jako dzieło sztuki prezentować w swojej domowej galerii
Joanna Concejo za ilustracje do książki „Książę w
cukierni” otrzymała prestiżową nagrodę główną polskiej sekcji IBBY i tytuł „Najlepsza Książka Roku 2013” w kategorii: Grafika.
Oto uzasadnienie werdyktu jury IBBY:
Książę w cukierni, rarytas graficzny i literacki zachwycił jurorki unikalną atmosferą, subtelną formą, wielowarstwowym dialogiem poprowadzonym między treścią i niezależnym obrazem. Zamiast sugerowanego przez okładkę kodeksu, książka rozciąga się sześciometrową harmonijkową wstęgą, na której z jednej strony umieszczony jest tekst i ilustracje, z drugiej natomiast czysta przestrzeń – zaznaczona czterolistnymi koniczynami – pozostawia niedopowiedzenie lub miejsce na nową historię. Książę z twarzą dorosłego mężczyzny i ciałem chłopca, niezaradny wielki niedźwiedź, spędza czas z zakochaną, czułą Kaktusicą, wiernym, mądrym psem – na konsumpcji życia: ciastek.
Postacie zawieszone w złamanej bieli kartki, surrealistyczne zestawienia znaczeń, odwrócone proporcje, kostiumy, papierowy stateczek, muffinkowa spódnica, krawat przechodzący w faworki lub odwrotnie – wszystko narysowane z iluzjonistyczną dokładnością – nadają opowiadaniu nową jakość, lekkość. Poetycki charakter bliski książkom obrazkowym Iwony Chmielewskiej dowodzi, że takie liryczne smakołyki mają w Polsce coraz więcej orędowników.
Krystyna Rybicka
„Chciałoby się westchnąć: „na szczęście”! On – filozof, ona – racjonalna wielbicielka ciastek. Ich różne spojrzenia na to, czym może być szczęście, krzyżują się w cukierni, dla naszego pokrzepienia i refleksji”.
Beata Kęczkowska, Gazeta Wyborcza
„Ta króciutka, filozoficzna przypowiastka o pewnej parze jedzącej ciastka w kawiarni dotyka spraw fundamentalnych i bliskich każdemu, od przedszkolaka do emeryta - ulotności szczęścia, tego, że nie zawsze umiemy je dostrzec, nie wspominając już o tym, żeby przeżyć je jak należy.
Ukłonem w stronę dziecięcego czytelnika jest z pewnością szata graficzna książki. Cudowne, baśniowe i przewrotne ilustracje mieszkającej w Paryżu polskiej ilustratorki Joanny Concejo zapadają w pamięć równie mocno jak treść książki. I jeszcze jedna niespodzianka - wszystkie kartki Księcia w cukierni są połączone i złożone w formie długaśnej, 6-metrowa harmonijka. Po jej rozłożeniu niezwykły świat wykreowany przez Bieńczyka i Concejo zdumiewa złożonością i bogactwem detali. Małe dzieło sztuki do poczytania, pomyślenia i długiego oglądania”.
Katarzyna Burda, Newsweek Polska
„To już druga żartobliwa powiastka filozoficzna dla dzieci w literackim CV laureata zeszłorocznej nagrody Nike. Pisarz, eseista i koneser win Marek Bieńczyk najmłodszych czytelników pyta o to, czym jest szczęście, a pomagają mu w tym niezwykłe ilustracje mieszkającej w Paryżu polskiej artystki Joanny Concejo, a także oryginalny format złożonej w ponad 6-metrową harmonijkę książki.
Uroczy i poetycki Książe w cukierni to dzieło sztuki do czytania i oglądania; smakowania strona po stronie i rozwijania kilkumetrowych bajkowych opowieści o racjonalnym Dużym Księciu i rozmarzonej Kaktusicy, dla której szczęście ma intensywny, lecz ulotny smak bajaderki, napoleonki i szarlotki”
Anna Legierska, Culture.pl
Oto „Książę w cukierni” – bardzo szczególny picture book z tekstem Marka Bieńczyka i ilustracjami Joanny Concejo, młodej polskiej artystki mieszkającej we Francji. Krótki, żartobliwy moralitet Bieńczyka nie obiecuje wydawcy masowej publiczności i nie jest daniem dla przedszkolaka. To kapryśny, dygresyjny, zawieszony w pół słowa tekst, z niedomkniętą puentą. Dziwna para – Duży Książę i Kaktusica – rozmawia o szczęściu nad talerzykami pysznych ciastek: „Ze szczęściem są same kłopoty – powiedział Duży Książę i wgryzł się w pączka. – A największy, że już było. Że już było.” Książka ma formę przeszło sześciometrowej wstęgi, ujętej w twarde okładki. Ta połamana papierowa harmonijka ozdobiona jest wielką liczą zagadkowych, pajęczych rysunków, które przenikają się, kontynuują, dopełniają… Wszystkie nasze wyobrażenia o lekturze dla dzieci musimy oto powiesić na kołku, bo mamy do czynienia z intrygującym przedmiotem, który gada do nas w obcym, tajemniczym języku. Książka zawiera w sobie jakiś sekret, kpinę, filozoficzną pestkę. Będzie tym, jak zechcemy ją nazwać.
Joanna Orzech, Tygodnik Powszechny
Ta książka jest jak wydawniczy torcik z bitą śmietaną, czekoladową polewą i świeżymi poziomkami, na porcelanowym talerzyku ze srebrną łyżeczką. Cieszy zmysły, zachwyca i błyszczy. Jednak nie pustym blaskiem, a wewnętrznym światłem. To przykład na to, że picturebooki to książki nie tylko dla dzieci, bo z istotnym udziałem obrazu można prowadzić też filozoficzne spory. Za lekką choć wyrafinowaną rozprawą o szczęściu, idzie równie finezyjna i szlachetna ilustracja z najwyższej półki. Tylko tu szczęściem jest gromada psotnych piesków, a smutkiem olbrzymi niedźwiedź, zdaje się, że zbyt duży, zbyt markotny do cukierni. Książka pomyślana dla inteligentnego i wrażliwego odbiorcy, przybrała dla niego też odpowiednią szatę. Nietypowy format podłużnego albumu, delikatny, perłowy papier, zabawa w rozkładanie i odkrywanie przejść między harmonijkowymi stronami, których całkowita długość dochodzi do sześciu i pół metra, to jej wyróżniki. Na tylnej stronie harmonijki znajdziemy porozrzucane czterolistne koniczyny. Forma doścignęła treść i są siebie nawzajem naprawdę warte.
Asia Guszta, FUNpik
Marek Bieńczyk, laureat nagrody literackiej Nike, podsuwa nam z pozoru tylko żartobliwą powiastkę o szczęściu - drugą już swojego autorstwa. Tak naprawdę jest w tym jednak szczypta magii i sporo filozofii. Ale najwspanialszy jest projekt graficzny tej książki. Joanna Concejo zaprojektowała ją jako 6-metrową harmonijkę, ozdobioną niezwykłymi ilustracjami.
Sylwia Wysłowska, culture.pl
„Książę w cukierni” to na pewno nie jest zwykła książka, to literacko-ilustracyjne dzieło sztuki, prawdziwa perełka w świecie dziecięcej literatury. Jest niezwykła po każdym względem, o czym przekonujemy się już przy pierwszym kontakcie. Nietypowy jest sam format – ponad 6-metrowa harmonijka, której rozwijanie jest jak odkrywanie tajemnicy. Niezależnie od tego czy robimy to sami czy z dzieckiem, dostarczamy sobie prawdziwie dziecięcej frajdy. Książka jest bardzo ładnie wydana, na szlachetnym papierze i pod każdym względem dostarcza wrażeń estetycznych na najwyższym poziomie. Nadzwyczajne, tajemnicze ilustracje Joanny Cocejo, polskiej artystki mieszkającej we Francji, wprowadzają nas w świat z pogranicza jawy i snu. Wykonane z mikroskopijną wręcz dokładnością zagadkowe obrazy przenikają się i dopełniają na kolejnych skrzydełkach harmonijki. Intrygują, rodzą pytania, prowokują do szukania odpowiedzi, których być może nie ma. Nie jest to rysunek łatwy w odbiorze, nie do końca gładki i „ładny”. Surrealistyczny i ponury zachęca do myślenia, do szukania własnej interpretacji, do szukania drugiego dna. [...] „Książę w cukierni” to przedmiot do smakowania, delektowania się razem z dzieckiem!
Monika Kamińska,lunawchmurach.com
Filmowy felieton Michała Rusinka o szczęściu w książce „Książę w cukierni”.
Proponuję, żeby rozłożyć książkę na podłodze i potraktować jako wielki obraz. Książki się kończą, ale obrazy nie, z obrazami i dzięki obrazom możemy być dłużej szczęśliwi.
Michał Rusinek
http://xiegarnia.pl/wideo/ksiaze-w-cukierni-felieton-michala-rusinka/
Dofinansowano z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
MAREK BIEŃCZYK
Urodzony w 1956 roku w Warszawie, pisarz, historyk literatury, tłumacz z języka francuskiego, eseista, laureat NIKE 2012. Stale współpracuje z „Tygodnikiem Powszechnym”. Studiował romanistykę na Uniwersytecie Warszawskim. Znawca literatury polskiego romantyzmu i współczesnej humanistyki francuskiej. Jest autorem m.in.: „Szybko i szybciej – eseje o pośpiechu w kulturze”, „Czarny człowiek. Krasiński wobec śmierci”, „Melancholia. O tych co nigdy nie odnajdą straty” (wyróżnienie Fundacji Kultury, nominacja do Nagrody Literackiej Nike), „Oczy Durera. O melancholii romantycznej”, „Przezroczystość”, „Księga twarzy” oraz „Nussi i coś więcej”.
Jest członkiem International Federation of Wine and Spirits Journalists and Writers (F.I.J.E.V.), współpracuje z krakowskim Collegium Vini. Publikował i publikuje cykle felietonów na temat wina m.in. w „Magazynie” „Gazety Wyborczej”, „Przekroju”, miesięczniku „Forbes”, dwumiesięczniku „Magazyn Wino” i miesięczniku „Kuchnia”. Wraz z Wojciechem Bońkowskim stworzył pierwszy polski przewodnik enologiczny „Wina Europy”.
JOANNA CONCEJO
Urodziła się w 1971 roku w Słupsku, studiowała na Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu, na Wydziale Grafiki. W 1998 roku z dyplomem z rysunku i ilustracji w kieszeni osiadła na stałe we Francji. Po raz pierwszy jako artystka została zauważona dzięki instalacjom w 2002 roku, kiedy to została zaproszona do udziału w Busan Biennale w Korei. Rok później pokazała swoje prace na wystawie sztuki współczesnej w Chelles (we Francji). W następnych latach odbyło się kilka wystaw jej prac (galeria « Plattform » w Berlinie, galeria « Public » w Paryżu). W 2004 roku wysłała swoje rysunki na Międzynarodowe Targi Książki dla Dzieci w Bolonii i została zakwalifikowana na wystawę ilustratorów – to był początek jej pracy w dziedzinie ilustracji książkowej. Uczestniczyła w wielu wystawach zbiorowych (« The Emperors New Illustration »/ Bologna, « Figures Futures »/ Montreuil – Francja, « Blue Book » / Iran, « Le imagini della fantasia » / Sarmede – Włochy), miała wystawy indywidualne: w « Attorno al giardino » w Bolonii, w galerii « Perve » w Lizbonie, w bibliotece w Saint-Herblain (we Francji), « Tea with Alice » w Oxfordzie i ostatnio « Un pas à la fois » (« Krok po kroku ») w « Nei rami » w Bolonii.
Joanna Concejo współpracuje regularnie z Le Petit Atelier de Paris (projektowanie użytkowe, ceramika) oraz ze szkołą ilustracji Fabbrica delle Favole – Macerata/Włochy. Jej książki ukazują się we Włoszech, Francji, Hiszpanii, Szwajcarii, Polsce. « Książę w cukierni » wyd. FORMAT jest najnowszą książką z jej ilustracjami.
Za sprawą niezwykłych ilustracji Joanny Concejo i oryginalnego projektu (książka ma formę ponad 6-metrowej harmonijki) świat cukierni przechodzi w nowy wymiar – na pogranicze najpiękniejszego snu i jawy. To świat pełen lekkości, ciepła, z nutą marzycielstwa i poezji. Książka-majstersztyk, książka-dzieło sztuki.
„Książę w cukierni” to doskonały prezent na każdą okazję:
• bo to książka o szczęściu z życzeniami szczęścia (w formie dziesiątek czterolistnych koniczynek na odwrocie harmonijki)
• bo można ją spersonalizować – możesz dodać własne rysunki lub życzenia na stronach z czterolistnymi koniczynkami)
• bo można ją czytać i rozmyślać
• bo można ją rozłożyć na 6,5 metra i jako dzieło sztuki prezentować w swojej domowej galerii
Joanna Concejo za ilustracje do książki „Książę w
cukierni” otrzymała prestiżową nagrodę główną polskiej sekcji IBBY i tytuł „Najlepsza Książka Roku 2013” w kategorii: Grafika.
Oto uzasadnienie werdyktu jury IBBY:
Książę w cukierni, rarytas graficzny i literacki zachwycił jurorki unikalną atmosferą, subtelną formą, wielowarstwowym dialogiem poprowadzonym między treścią i niezależnym obrazem. Zamiast sugerowanego przez okładkę kodeksu, książka rozciąga się sześciometrową harmonijkową wstęgą, na której z jednej strony umieszczony jest tekst i ilustracje, z drugiej natomiast czysta przestrzeń – zaznaczona czterolistnymi koniczynami – pozostawia niedopowiedzenie lub miejsce na nową historię. Książę z twarzą dorosłego mężczyzny i ciałem chłopca, niezaradny wielki niedźwiedź, spędza czas z zakochaną, czułą Kaktusicą, wiernym, mądrym psem – na konsumpcji życia: ciastek.
Postacie zawieszone w złamanej bieli kartki, surrealistyczne zestawienia znaczeń, odwrócone proporcje, kostiumy, papierowy stateczek, muffinkowa spódnica, krawat przechodzący w faworki lub odwrotnie – wszystko narysowane z iluzjonistyczną dokładnością – nadają opowiadaniu nową jakość, lekkość. Poetycki charakter bliski książkom obrazkowym Iwony Chmielewskiej dowodzi, że takie liryczne smakołyki mają w Polsce coraz więcej orędowników.
Krystyna Rybicka
„Chciałoby się westchnąć: „na szczęście”! On – filozof, ona – racjonalna wielbicielka ciastek. Ich różne spojrzenia na to, czym może być szczęście, krzyżują się w cukierni, dla naszego pokrzepienia i refleksji”.
Beata Kęczkowska, Gazeta Wyborcza
„Ta króciutka, filozoficzna przypowiastka o pewnej parze jedzącej ciastka w kawiarni dotyka spraw fundamentalnych i bliskich każdemu, od przedszkolaka do emeryta - ulotności szczęścia, tego, że nie zawsze umiemy je dostrzec, nie wspominając już o tym, żeby przeżyć je jak należy.
Ukłonem w stronę dziecięcego czytelnika jest z pewnością szata graficzna książki. Cudowne, baśniowe i przewrotne ilustracje mieszkającej w Paryżu polskiej ilustratorki Joanny Concejo zapadają w pamięć równie mocno jak treść książki. I jeszcze jedna niespodzianka - wszystkie kartki Księcia w cukierni są połączone i złożone w formie długaśnej, 6-metrowa harmonijka. Po jej rozłożeniu niezwykły świat wykreowany przez Bieńczyka i Concejo zdumiewa złożonością i bogactwem detali. Małe dzieło sztuki do poczytania, pomyślenia i długiego oglądania”.
Katarzyna Burda, Newsweek Polska
„To już druga żartobliwa powiastka filozoficzna dla dzieci w literackim CV laureata zeszłorocznej nagrody Nike. Pisarz, eseista i koneser win Marek Bieńczyk najmłodszych czytelników pyta o to, czym jest szczęście, a pomagają mu w tym niezwykłe ilustracje mieszkającej w Paryżu polskiej artystki Joanny Concejo, a także oryginalny format złożonej w ponad 6-metrową harmonijkę książki.
Uroczy i poetycki Książe w cukierni to dzieło sztuki do czytania i oglądania; smakowania strona po stronie i rozwijania kilkumetrowych bajkowych opowieści o racjonalnym Dużym Księciu i rozmarzonej Kaktusicy, dla której szczęście ma intensywny, lecz ulotny smak bajaderki, napoleonki i szarlotki”
Anna Legierska, Culture.pl
Oto „Książę w cukierni” – bardzo szczególny picture book z tekstem Marka Bieńczyka i ilustracjami Joanny Concejo, młodej polskiej artystki mieszkającej we Francji. Krótki, żartobliwy moralitet Bieńczyka nie obiecuje wydawcy masowej publiczności i nie jest daniem dla przedszkolaka. To kapryśny, dygresyjny, zawieszony w pół słowa tekst, z niedomkniętą puentą. Dziwna para – Duży Książę i Kaktusica – rozmawia o szczęściu nad talerzykami pysznych ciastek: „Ze szczęściem są same kłopoty – powiedział Duży Książę i wgryzł się w pączka. – A największy, że już było. Że już było.” Książka ma formę przeszło sześciometrowej wstęgi, ujętej w twarde okładki. Ta połamana papierowa harmonijka ozdobiona jest wielką liczą zagadkowych, pajęczych rysunków, które przenikają się, kontynuują, dopełniają… Wszystkie nasze wyobrażenia o lekturze dla dzieci musimy oto powiesić na kołku, bo mamy do czynienia z intrygującym przedmiotem, który gada do nas w obcym, tajemniczym języku. Książka zawiera w sobie jakiś sekret, kpinę, filozoficzną pestkę. Będzie tym, jak zechcemy ją nazwać.
Joanna Orzech, Tygodnik Powszechny
Ta książka jest jak wydawniczy torcik z bitą śmietaną, czekoladową polewą i świeżymi poziomkami, na porcelanowym talerzyku ze srebrną łyżeczką. Cieszy zmysły, zachwyca i błyszczy. Jednak nie pustym blaskiem, a wewnętrznym światłem. To przykład na to, że picturebooki to książki nie tylko dla dzieci, bo z istotnym udziałem obrazu można prowadzić też filozoficzne spory. Za lekką choć wyrafinowaną rozprawą o szczęściu, idzie równie finezyjna i szlachetna ilustracja z najwyższej półki. Tylko tu szczęściem jest gromada psotnych piesków, a smutkiem olbrzymi niedźwiedź, zdaje się, że zbyt duży, zbyt markotny do cukierni. Książka pomyślana dla inteligentnego i wrażliwego odbiorcy, przybrała dla niego też odpowiednią szatę. Nietypowy format podłużnego albumu, delikatny, perłowy papier, zabawa w rozkładanie i odkrywanie przejść między harmonijkowymi stronami, których całkowita długość dochodzi do sześciu i pół metra, to jej wyróżniki. Na tylnej stronie harmonijki znajdziemy porozrzucane czterolistne koniczyny. Forma doścignęła treść i są siebie nawzajem naprawdę warte.
Asia Guszta, FUNpik
Marek Bieńczyk, laureat nagrody literackiej Nike, podsuwa nam z pozoru tylko żartobliwą powiastkę o szczęściu - drugą już swojego autorstwa. Tak naprawdę jest w tym jednak szczypta magii i sporo filozofii. Ale najwspanialszy jest projekt graficzny tej książki. Joanna Concejo zaprojektowała ją jako 6-metrową harmonijkę, ozdobioną niezwykłymi ilustracjami.
Sylwia Wysłowska, culture.pl
„Książę w cukierni” to na pewno nie jest zwykła książka, to literacko-ilustracyjne dzieło sztuki, prawdziwa perełka w świecie dziecięcej literatury. Jest niezwykła po każdym względem, o czym przekonujemy się już przy pierwszym kontakcie. Nietypowy jest sam format – ponad 6-metrowa harmonijka, której rozwijanie jest jak odkrywanie tajemnicy. Niezależnie od tego czy robimy to sami czy z dzieckiem, dostarczamy sobie prawdziwie dziecięcej frajdy. Książka jest bardzo ładnie wydana, na szlachetnym papierze i pod każdym względem dostarcza wrażeń estetycznych na najwyższym poziomie. Nadzwyczajne, tajemnicze ilustracje Joanny Cocejo, polskiej artystki mieszkającej we Francji, wprowadzają nas w świat z pogranicza jawy i snu. Wykonane z mikroskopijną wręcz dokładnością zagadkowe obrazy przenikają się i dopełniają na kolejnych skrzydełkach harmonijki. Intrygują, rodzą pytania, prowokują do szukania odpowiedzi, których być może nie ma. Nie jest to rysunek łatwy w odbiorze, nie do końca gładki i „ładny”. Surrealistyczny i ponury zachęca do myślenia, do szukania własnej interpretacji, do szukania drugiego dna. [...] „Książę w cukierni” to przedmiot do smakowania, delektowania się razem z dzieckiem!
Monika Kamińska,lunawchmurach.com
Filmowy felieton Michała Rusinka o szczęściu w książce „Książę w cukierni”.
Proponuję, żeby rozłożyć książkę na podłodze i potraktować jako wielki obraz. Książki się kończą, ale obrazy nie, z obrazami i dzięki obrazom możemy być dłużej szczęśliwi.
Michał Rusinek
http://xiegarnia.pl/wideo/ksiaze-w-cukierni-felieton-michala-rusinka/
Dofinansowano z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
MAREK BIEŃCZYK
Urodzony w 1956 roku w Warszawie, pisarz, historyk literatury, tłumacz z języka francuskiego, eseista, laureat NIKE 2012. Stale współpracuje z „Tygodnikiem Powszechnym”. Studiował romanistykę na Uniwersytecie Warszawskim. Znawca literatury polskiego romantyzmu i współczesnej humanistyki francuskiej. Jest autorem m.in.: „Szybko i szybciej – eseje o pośpiechu w kulturze”, „Czarny człowiek. Krasiński wobec śmierci”, „Melancholia. O tych co nigdy nie odnajdą straty” (wyróżnienie Fundacji Kultury, nominacja do Nagrody Literackiej Nike), „Oczy Durera. O melancholii romantycznej”, „Przezroczystość”, „Księga twarzy” oraz „Nussi i coś więcej”.
Jest członkiem International Federation of Wine and Spirits Journalists and Writers (F.I.J.E.V.), współpracuje z krakowskim Collegium Vini. Publikował i publikuje cykle felietonów na temat wina m.in. w „Magazynie” „Gazety Wyborczej”, „Przekroju”, miesięczniku „Forbes”, dwumiesięczniku „Magazyn Wino” i miesięczniku „Kuchnia”. Wraz z Wojciechem Bońkowskim stworzył pierwszy polski przewodnik enologiczny „Wina Europy”.
JOANNA CONCEJO
Urodziła się w 1971 roku w Słupsku, studiowała na Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu, na Wydziale Grafiki. W 1998 roku z dyplomem z rysunku i ilustracji w kieszeni osiadła na stałe we Francji. Po raz pierwszy jako artystka została zauważona dzięki instalacjom w 2002 roku, kiedy to została zaproszona do udziału w Busan Biennale w Korei. Rok później pokazała swoje prace na wystawie sztuki współczesnej w Chelles (we Francji). W następnych latach odbyło się kilka wystaw jej prac (galeria « Plattform » w Berlinie, galeria « Public » w Paryżu). W 2004 roku wysłała swoje rysunki na Międzynarodowe Targi Książki dla Dzieci w Bolonii i została zakwalifikowana na wystawę ilustratorów – to był początek jej pracy w dziedzinie ilustracji książkowej. Uczestniczyła w wielu wystawach zbiorowych (« The Emperors New Illustration »/ Bologna, « Figures Futures »/ Montreuil – Francja, « Blue Book » / Iran, « Le imagini della fantasia » / Sarmede – Włochy), miała wystawy indywidualne: w « Attorno al giardino » w Bolonii, w galerii « Perve » w Lizbonie, w bibliotece w Saint-Herblain (we Francji), « Tea with Alice » w Oxfordzie i ostatnio « Un pas à la fois » (« Krok po kroku ») w « Nei rami » w Bolonii.
Joanna Concejo współpracuje regularnie z Le Petit Atelier de Paris (projektowanie użytkowe, ceramika) oraz ze szkołą ilustracji Fabbrica delle Favole – Macerata/Włochy. Jej książki ukazują się we Włoszech, Francji, Hiszpanii, Szwajcarii, Polsce. « Książę w cukierni » wyd. FORMAT jest najnowszą książką z jej ilustracjami.
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzję